lördag, mars 07, 2009

Hunden Ferdinand.


Goliat, Siri och Vicky


En bild från apell-plan.


Idag har jag umgåtts med min "hundkompis" Fatima och hennes två trogna följeslagare Siri och Vicky.

Goliat, som den sällskapshundstönt han är, var fortfarande sliten efter gårdagens träning och var ungefär lika seg som tuggummi i håret. Han var inte överdrivet imponerad av mina halvhjärtade försök att vara "rolig och positiv". Jag påminde nog lite om en apa på zoo. Han däremot betedde sig mer som tjuren Ferdinand och satt och glodde ut i tomma intet. Självklart tog jag tillfället i akt att knäppa en bild. Som ju blev jättefin! Så något gott kom det ur denna dag trots zombiehund.

Fatimas träning gick bättre, hon löpte runt som ett jehu med sin superduktiga Siri och briljerade. Snart tar dom nog fler pinnar och kommer upp tvåan- eller är ni redan där? Jag minns inte. Fint var det att se er i alla fall!

Nu är Goliat i princip medvetslös och ligger utslagen på sängen.
Ikväll får vi besök av Fredrik, Hanna, Emma och Zipper.
Det ska bli kul att se om han ens orkar reagera på att bästisen kommer hit. I vanliga fall brukar han och Zipper kunna leka vilt, men det kanske är annorlunda idag när han är så trött.

Jag ska sitta och plugga lite mikrobiologi innan jag gör mig i ordning inför kvällen.
Nu har Sofia med mellan-pinchern Frodo också börjar blogga, kul!
Hennes adress finns under länkar i menyn bredvid.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Cecilia.
Tack för idag - det gör vi om!
Vilket fint kort det blev på alla tre underverken!
Vad jag skrattade åt din tanke på en kombination av Kooiker och Pumi - jag håller med om att den inte hade blivit nån hit *asgarv*
Kram Fatima

Sofia sa...

Va fin han e då...alldeles lerig o go. Din vovve har ju iallafall lite päls att ligga på så det blir varmt o sköönt. Vill gärna spåra lite bara all snö kan smälta. Är sååå trött på kyla och allt som är vitt. Tänkt när det blir sommar eller åtminstone vår så man slipper frysa ihjäl.