måndag, mars 09, 2009

Systemkamera, tack!!

Jag älskar verkligen att fotografera.
Jag vill inhandla en systemkamera, men sommarjobbet jag fått kommer inte att ge sådär förfärligt mycket pengar, så jag kommer nog att få bita ihop och snällt vänta med inhandlandet av en sådan tills jag fått ett jobb... nångång om tre år.
Usch, vad deprimerande det är att tänka så. Men samtidigt får man väl försöka tänka att man har något att jobba mot. Tur att det finns redigeringsprogram på datorn, så att bilderna man tar blir lite roligare.

Men tänk den dagen man kan ta en såhär underbar bild:Bilden är lånad från forumet Bukefalos....

Annars har jag tänkt att påbörja inlärningen av apporteringen idag. Goliat har varit ute över 2 timmar med Mirja, så han är lite lagom seg, men fortfarande sugen på korv. Vi får se hur det går.
Apportering med klickerträning

Målet med detta steg: "Det ska se ut som att apporten är en magnet som drar till sig hundens nos. Apportbocken ska röras bakåt i ett lugnt tempo och hunden ska söka sig mot apporten."
Gripandet skjuter jag på framtiden. Den dagen den sorgen liksom.

Inga kommentarer: