fredag, mars 13, 2009

Hej mitt vinterland...

Dom kämpar så tappert....


Jaha, så ligger Skövde under snötäcket igen. Men dom har lovat att det ska bli varmt i helgen, så jag får väl leva på hoppet.
I alla fall har jag och Goliat tagit vår vanliga runda runt Garnisonen nu på morgonen, och jag var iförd vantarna jag lånat av Mona.
Jag trivs väldigt bra i dom, jag får kanske köpa dom av henne? Hon har kortare fingrar än mig, mina fingrar (som är en mil lång) älskar att röra sig fritt utanför den mysiga fleecen.
Dessutom känner jag mej som en blandning av Görel, en luffare och en militär när jag går runt bland allmänheten i mina häftiga nördkläder. Jag gillar att bli stämplad som det. Jag måste bara köpa ett par vildmarksbyxor för att fullborda utstyrseln. Jag jobbar på att få smeknamnet Görel, det hade varit coolt. Måste bara fluffa håret ordentligt och jobba på mitt "Brrrra!"

Nu, efter denna ingående beskrivningen av luffarvantarna, ska jag sätta mig med mitt tentaplugg igen. Puh.
Tur att jag har helgens freestyle-kurs att se fram emot. Annars hade jag varit på vippen att "höppe i älva."

Inga kommentarer: