torsdag, mars 12, 2009


Lexy

Goliat

Efter att ha suttit hela förmiddagen med mina en miljon bakterier som jag ska memorera till nästnästa vecka kände jag att jag behövde få komma ut lite i friska luften. Mona skulle till klubben och Fatima var också ledig och kunde hänga på så vi blev faktiskt ett litet gäng, vilket ju alltid gör träningen så mycket roligare.

Det började med en trevlig promenad där alla hundar (utom Vicky som är en liten rymmare) fick vara lösa tillsammans. Det var lite Millan-känsla över det hela.

Det blev lite lydnadsträning, lite agility, lite upplet och så lite fika såklart. Många pepparkakor blir det, jag fasar över dagen då "Varsågod! Tack"-burken tar slut.
Både jag och Fatima lyckades göra riktigt finfina vurpor i leran, lyckligtvis utan att landa på någon hund.

Eftermiddagen har varit riktigt riktigt trevlig.
Nu känner jag mig lite mer inspirerad att studera, tänk vad lite hederlig frisk luft kan göra för ens stackars överarbetade hjärnceller.

Innan Fatima släppte av mig visade hon mig några framför- och bakombytesförberedande övningar som jag har tänkt ge mig på lite senare ikväll. Om Goliat nånsin vaknar igen dvs...





2 kommentarer:

Anonym sa...

va härligt rena o fina hundarna är efter härliga promenader i detta häääärlig "vår" väder....

Cecilia sa...

Ja, Goliat spolas av i duschen tre gånger om dagen.... och ändå knastrar det under fötterna när man går runt i lägenheten och precis ALLTING här är fullt av jord och smuts.... Härligt härligt.