söndag, mars 15, 2009

Freestylekurs, dag 2

Instruktörerna Susanna och Maria fångades (i alla fall halvt) på bild
Här med sina hundar Siso och Snobben



Nästan hela gruppen på bild (tyvärr hann en av deltagarna åka hem innan bilden togs)



Jag och Goliat trötta efter en hel dags freestylekurs....



Sune undrar hur man får ut godiset ur den spännande apparaten.
Han vet ju att det finns därinne....



Goliat intog sängläge direkt när vi kom innanför dörren. Han orkade knappt hoppa upp i sängen...


Det har varit en intensiv helg för både mig och Goliat. Men vi är supernöjda med kursen och hoppas på tillfälle för uppföljning. Upplägget var alldeles lagom avvägt med teori varvat med praktiska övningar. Alla hundar i gruppen gick ihop hur bra som helst, vilket också var oerhört roligt. Som en liten bonus hade dom en tävlingslydnadskurs på klubben samtidigt, så man kunde vid tillfälle stå och tjuvkika på dom snygga schäfrarna och sukta efter klockrent fotgående.

Det vi har fått ut av helgen kan egentligen sammanfattas med ett enda ord: glädje! Goliat svarar så bra på positiv träning, och freestyle innehåller bara samarbete och positiv anda. Klickern användes flitigt under hela helgen och jag har även blivit sugen på att införskaffa en ta
rgetstick och en musmatta att träna utskick med. Jag har påbörjat en liten idé på program och håller för tillfället på att försöka hitta en lämplig låt.

Resten av kvällen går åt till att försöka lära mig några bakterier.
Sen kommer Mirja hit och det blir lite Beck på teve.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Tack för dom fina bilderna från helgens freestylekurs. Jättekul att få lära känna dej och din vackra Goliat :-) Här är våra bloggadresser:
semlaskorg.blogg.se
tuvaslya.blogg.se
Ha det så bra och kram på er båda.
Hälsningar Camila & Semla

Anonym sa...

Hej! tack för en rolig helg! kul att du lagt in bilder och tack för bilderna via mail...jätte kul! jag hoppas också att vi kan träffas igen och träna lite freestyle! bra att ni är nöjda med helgen! det är vi! fast är egentligen fortfarande lite trötta idag med! ha det himla gott! kram från maria&snobben

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAHA va är de ja ser?!?! du har lyssnat på Görels råd och skaffat dej en väst? du måste sy på mett kooiker märke oxå haha... shit va du är seriös. Ja funderar på att klistra upp mina papillon dekaler på bilen iaf :)

Cecilia sa...

Men självklart ska man ha en väst! All pondus in the west som vi brukar säga på engelska ;)
Näärå, men det är ju aspraktiskt. Ficka därbak att stoppa kopplet, massa fickor för klicker, mobil, leksak. Och så får man ju nördstämpeln automatiskt. Alla tror att man kan allt.
Väst is the shit.

Anonym sa...

haha ja. det är ju som Görel säger. Vart inhandlade du din då??
Jag måste oxå skaffa en ;) passar iofs inte min typ va hund. Men det kanske finns i rosa? ;)

Cecilia sa...

Jag fick faktiskt min av min lydnadstränare :) Hon hade en som hon inte tyckte om och tyckte att jag kunde behöva en. Men jag kan höra var dom har köpt dom (Mona har en likadan) för den är verkligen jättebra och praktisk.
Finns nog förmodligen inte i rosa, men du kan ju å andra sidan stoppa dina hundar i fickan! Så den passar dina hundar på det viset menar jag ;)
Dessutom är ju Fille en häftig brukshund. Så helt fel är det ju inte, hehe.