fredag, mars 06, 2009

Brona idag!


Så här mysig blir Goliat efter en dag på apell-plan.
Underbar kombination det här med vårslask och långhårig vit hund....


Nu har jag och Goliat spenderat 3 timmar på Billinge Brukshundsklubb. Underbart!
Underbart varför?
Eftersom jag är så förtjust i att göra listor, så tänker jag stapla upp orsakerna till dagens underbarhet.
1. Mona, hon är så bra och rolig att träna och umgås med
2. Lexy var lös under vår gemensamma promenad och det fungerade jättebra med Goliat- dom kan nog vara lösa tillsammans nästa gång!
3. Jag har fått en sån oerhörd motivation för träningen igen, det är så roligt att träna!
4. Ulla-Britt var där och sa att det var okej att jag hoppade med in på Tävlingslydnadskursen. Tjoho! LP1, here we come.
5. Det var ganska mycket folk på klubben idag. Alltid kul när man är flera, även om dom som var där när vi kom redan hade hunnit träna färdigt.
6. Goliat tog ett spår som vi lagt till Lexy och hittade andra pinnen och spårslutet. Jättekul :)
7. Träningen gick bra och Goliat var med på noterna hela tiden. Han blir trött fort, men det kan man ju jobba upp. Han gjorde en hel del snygga ställanden måste jag säga!

Målet med veckans träning är att fortsätta träna med apportbocken och att bli konsekvent med det här med frikommando. Som det är nu reser han sej från utgångspositionen när jag ska belöna och det är för att jag har slarvat hur mycket som helst med detta... Skärpning!

Nu ska jag gå och äta bakpotatis med Mirja och hennes vän Kajsa som är på besök från Stockholm. Goliat får stanna hemma och vila.

3 kommentarer:

Anonym sa...

LP1 yeah baby. Själv ubdrar jag hur det kommer attgå för mig o Frodo...han är väldigt intresserad av det mesta...även av mig ibland...hahaha vilken argtönt man känner sig som när man ska försöka vara rolig att komma till efter ettpar inkallningsförsök...hoppas ändå på bättre tider. kram

Cecilia sa...

Tur att han är så snygg och mysig, annars hade det kanske blivit att du reklamerade? ;)
Skämt å sido, det lossnar nog snart! Han kommer mogna så småningom och bli en följsam hund, kämpa vidare så ska du få se.
Kram!

Sofia sa...

Nu har även Frodo och jag en liten blogg...
http://fiaspinscher.blogspot.com/