lördag, februari 28, 2009

Nattjobbarhund


Jag är stolt över Goliat!
Imorse när jag kom hem från jobbet gick vi en tjugo minuters promenad där han fick rasa av sig det värsta springet i benen, och sen gick vi och la oss... och sov till klockan halv tre! Han sa inte ett ljud, låg helt snällt och lät mig sova. Det känns bra inför sommarjobbet då jag ska jobba natt i över två månader.

Nu på eftermiddagen var jag ute i skogen en timme med Sofia, Öyvind, Frodo och Aaron. Ja, och Goliat var förstås med. Vi gick en sväng, lät dom springa runt och så tränade vi lite lydnad. Det blir aldrig så effektivt som när man ska försöka åstadkomma något i två dm snö och fingrar som har fryst fast i varandra. Korvbitarna hade också nästan fryst fast, man skulle egentligen kunna säga att allting var fryst.

Det är tråkigt att jag inte kan lägga in bilder idag, men om ni ger er till tåls och kollar bloggen imorrn så ska jag se till att ha fyllt på de senaste inläggen med lite bilder.
Imorgon ska vi åka med Sofia och Frodo på ridhusträning. Kameran är dessvärre urladdad så det blir inga bilder därifrån.

Ikväll ska jag och Goliat ha myskväll med mamma framför tvn. Hennes digitalbox har lyckats få fram ett erbjudande om att alla kanal+kanaler fungerar i tre månader. Hurra! Film hela kvällen!
Det blir nog lite lydnadsträning ikväll, inomhus, där inte fingrarna fryser till is och ramlar av.

Inga kommentarer: