tisdag, mars 03, 2009

Tentan närmar sej...


Vintern hänger i....
Ja, vad säger man. Jag är en kvinna med åtaganden. Tyvärr blir bloggen lite lidande av detta. Jag misstänker att jag försöker fylla min vardag med saker som tar mycket tid, för att få tiden att gå lite fortare.
Idag gick jag t.ex. med i IVN-styrelsen, jag ska sitta som ledamot och ansvara för det Sociala Utskottet. Fråga mig inte vad detta innebär, snälla.
Det känns som att jag har sålt min själ för gratis fikabröd.

Goliat hänger mest med Mirja, sin dagmatte, för tillfället. Jag har nämligen lite småpanik för en tenta som jag ska skriva om tre veckor. Den är massiv, handlar om bakterier, hygien och antibiotika. Ni anar inte hur mycket som finns att veta om detta.
Men nångång i veckan ska jag i alla fall träffa Mona och träna lite, uppdaterar vad det lider. Hon gav som förslag att jag skulle anmäla mig till en rallylydnadstävling i maj. Det är nog en bra idé, då har man något att träna inför och blir lite mer motiverad.


Jag ska i alla fall ha praktik snart, på ortoped på KSS här i Skövde.
Spännande!

2 kommentarer:

Åsa sa...

Med tanke på din tenta som närmar sig borde jag vara den perfekta fallstudien för tillfället...Äter just nu penicillin mot bihålsinflammation. Antar att medicinen har börjat ge verkan för färgen på det som kommer ut genom näsan är inte den mysigaste! ;-) Jag hoppas att det är var som har suttit i mina bihållor och inte min hjärnsubstans som kommer ut...Jag börjar bli lite orolig!
;-p Annars är det bra med mig! :-) Hur är det med dig?

Cecilia sa...

Åh, ditt nässekret hade väl varit en oerhört intressant substans att ta prover på kan jag tänka mej ;)
Jo, allt är bra. Stressad som tusan, men det hör väl till. Snart är det vår! Då måste jag komma ner och hälsa på så kan vi träna och lägga spår, pratade med Katarina häromdagen och hon ville gärna också hänga med :)