måndag, mars 30, 2009


Idag börjar mina nya kurser på högskolan,
men jag hann minsann med att både ta ett pose-kort
och träna lite ingångar och högersvängar nu på morgonen.
Det är verkligen till att vara effektiv!

Nu på kvällen körde jag och Goliat ett blygsamt litet lydnadspass.
Hans grepp om apportbocken har verkligen blivit mer bestämt. Det går sakta men säkert åt rätt håll! Vi kämpar på.
Här kommer en liten film på lite fotgående. Det är mycket högersvängar som nöts för tillfället, går väl bra vissa dagar och andra inte lika bra. Allt handlar ju om timing, som jag tyvärr inte är helt bra på än... Men man lär sej av sina misstag.

Ärligt talat så låser jag mig så mycket på hur jag sätter fötterna att det bara blir pannkaka av alltihopa. Jag tror att jag ska tänka lite mer top model-stuket. Att försöka att inte tänka på hur man går, för då ser det mest naturligt ut. Jag tror att man egentligen vänder på samma fot jämt ändå, så att vara konsekvent i vändningarna handlar nog mer om att göra en halvhalt innan för att förbereda hunden och sen ett extra fot-kommando som hjälp nu innan det sitter.
Med koppel på blir det dessutom ännu lättare att hjälpa hunden att ha rätt position.

Jag tror faktiskt att jag ska gå emot min lydnadstränare lite i den här frågan.
Det kommer aldrig att bli några lydnadsettor för mig och Goliat om jag fortsätter att få nervösa eksem varje gång jag tänker på att gå fot.



Efter lydnadspasset fick Goliat leta lite korv.
Rapport från dagmatte indikerade att aktiveringsbehovet var lika med död sill idag.
Hon trodde vid ett tillfälle att han hade trampat på en glasbit för att han var så slö.
Efter inspektion av alla tassar fick hon inse att hundstackarn bara var totalt slutkörd efter helgens aktiviteter.
Resten av dagen spenderades sovandes på sängen.

1 kommentar:

Fatima sa...

Hej Cissi.
Vilken fin pose-bild du tog - och med tungan rätt i ..eller utanför mun *L*
Har du tid för en promenad snart?? Jag jobbar dag denna veckan.
Kram, Fatima