lördag, mars 14, 2009

Freestylekurs, dag 1



Fina pojkar <3


Lexy poserar (Han är jättesnygg Mona!)


En trött Lexy efter en heldag på freestylekurs

Idag är det kul att vara hundägare!
Det var en salig blandning av hundar som slöt upp på Tidaholms Brukshundsklubb klockan tio imorse. Två spetsar, en papillon, en portugisisk vattenhund, två kooikerhondje och en ... öh... öh... jamen, en sån med mycket päls som tanter brukar ha.
Jag var överspänd i vanlig ordning, totalt i onödan dessutom. Goliat skötte sig ju lysande, skällde inte, inga utfall, inga gläfs, ingen okontaktbar zombiehund. Vi fick t.o.m. gå fram en och en och prova targetträning och Goliat gav sken av att vara en riktigt smart hund (vilket ju tillhör ovanligheterna). Vid utomhusträningen körde jag utan koppel. Han var hur duktig som helst även om min (vad jag trodde imorse) väl tilltagna godispåse tog slut i rask takt.
Kursen fick mig verkligen peppad på trixträningen igen! Vi gick igenom grundstegen i Freestyle-klass 1, fick lyssna på lite olika musik, vi pratade också om kostymer, tävlingsregler och inlärningsmetoder av olika moment. Instruktörerna visade med sina egna hundar hur man kunde göra. Jag tror att alla deltagare kände att dom fick utrymme att ställa frågor. Även om alla var på olika nivåer i fråga om hur långt man kommit med momentinlärningen så var ändå alla hundar mycket väluppfostrade och vid slutet av dagen kunde vi obehindrat röra oss i det lilla rummet, hundarna var tillfreds.

Vi har haft en jättekul dag, ser fram emot imorgon jättemycket!
Men nu måste jag dyka ner i mikrobiologiboken igen, jag ska uppdatera den här texten lite senare (har iofs redan uppdaterat den cirka 6 gånger).
Hejhopp så länge.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för de fina bilderna, verkligen en rolig dag! Jag är nu igång efter 13! timmars vila men Lexy föredrar att ligga fortfarande......
Ser fram emot dagen, hämtar dig samma tid.