tisdag, februari 01, 2011

Byta saker

Imorse lekte jag och Sune "byta leksak"leken igen. Den leken har fungerat jättebra inomhus, men när vi är ute har han haft en tendens av att hellre leka "Sune springer runt och kastar med sin leksak"leken hellre än att leka med mig. Men idag hände det något med hans beteende! :) Som av ett under började han komma in med sin leksak för att få den andra. Jättehärlig attityd och det kändes verkligen som att vi båda hade jätteroligt!

Sune hjälper mig att plugga!
Hundarna fick också gå varsitt spår. Snön har liksom smält tillräckligt mycket för att lägga spår. Vilken lycka!! Goliat spårade slarvigt idag, men efter första vinkeln skärpte han sig och fokuserade fint på uppgiften, om än lite väl ivrig. Han var helt galen med kamptrasan också, jag har aldrig sett honom sån förut. Han släppte knappt när jag sa "tack" heller. Vilket jag i sammanhanget ser som något positivt. Tänk vad lite konkurrens kan göra? Det är som rena rama dunderkuren.

Sune spårade också kalasbra. Han fick ett rakt 50-metersspår. Men det känns som att jag faktiskt kan avancera ganska snabbt med honom, det ser ut som han aldrig har gjort något annat i hela sitt liv. Näsan som klistrad mot marken, direkt i spårkärnan, svansen hysteriskt viftandes. Så himla härligt att se, jag gick bakom med ett fånigt flin.