tisdag, februari 22, 2011

Sune och Morris i profil. Kullsyskon, men inte så jättelika va?
Jag var lite fräck och kopierade en bild på Morris från Annikas blogg. Förlåt, jag kunde inte låta bli!! Jag är en liten bildtjyv. Jag satt och kikade på deras ansikten i profil och tyckte det var kul att klippa ihop dem i photoshop för att få en tydligare överblick.
För tillfället ser jag skillnader i färgen (uppenbarligen), nosform, storlek på öron? Ögonen och även i pälsstrukturen. Det ska bli spännande att se om det förändrar sig till att bli ännu mer olikt varann, eller om de blir tvärtom- mer lika varandra med åldern. Jag ser väldigt mycket fram emot att få träffa Sunes alla syskon på kennellägret i sommar, men speciellt mycket måste jag ju säga att jag ser fram emot att få träffa Morris. Det blir ju lite så när man får följa honom på bloggen. Så tack för det!

Studiebesöket på Arken Zoo var super! Jag blir så himla lycklig över min underbara Suneman. För hundarna var givetvis välkomna. Det blev ett eldprov i passivitetsträning för våra valpar, när vi klumpades ihop tätt tätt för att lyssna på föreläsning om foder. Sune hälsade på flickorna som satt bredvid och lade sig sedan tillrätta på golvet under min stol. Jag införskaffade också en Hurtta-sele till honom. Hans första egna sele! Stora killen. Men om jag ska återvända till studiebesöket så måste ju verkligen detta var ett kanonbra knep för att få kunder. Det var den trevligaste kvällen på länge och jag kommer alltid handla där hädanefter. Jag tippar att alla andra som var där ikväll håller med mig om detta. Kanontrevlig personal!

1 kommentar:

Annika sa...

Åh, vad kul! Tack för länkningen!

Alltså de är så olika. jag har tänkt på det innan också, att de har vlädigt olika huvudform. Morris verkar även ha lite högre panna än Sunisen. Jätterolig jämförelse!

Vi ser verkligen fram emot att träffa er i sommar också! Eller kanske redan på någon valpträff?!

Ha en fin dag!