söndag, februari 27, 2011

Intensiv dag är bara förnamnet

Har haft en härlig dag med en underbar avslutning!

Inleddes med avslutning på valpkurs. Sorgligt på ett vis, det har varit en otroligt trevlig grupp att träffa varje söndag. Skojtävling i potatis-på-sked med galen vanttjuv i kopplet. Dålig förlorare som matte på det så har ni ett icke vinnande koncept. Jösses... Jag kom plötsligt ihåg varför jag på eget initiativ är bannlyst från sällskapsspelen på jul.

Eftermiddagen spenderades i Tidaholm och instruktörsutbildning. Jag och E höll föredrag om "Hundens historia" och jag svamlade bort mig med hettande kinder och ett krampaktigt, svettigt grepp om min penna. Lite småäcklig och inte alls trevlig nostalgitripp till mellanstadiet. Sune låg däckad under bordet och märkte inte varken när jag hämtade kaffe, höll föredrag eller gick på toa.

På kvällen blev jag spontant inbjuden till S och M på en riktig gourmémiddag med entrecote, pepparsås och rödvin som gjorde mig lite lätt luddig i mössan. En mycket lycklig Cecilia traskade hem med två galna i varsitt snöre. Men det gjorde ingenting. Rödvin är nog bra för mitt tålamod. Nu ska jag vila huvudet på kudden och imorgon är det c-uppsats för hela slanten. Sista veckan nu, sen ska det visst vara färdigt. Vad hände med mina tio veckor?

Inga kommentarer: