måndag, januari 31, 2011

Kriterier, Cecilia. KRITERIER.

HAHA! Alltså, jag blir så trött på mig själv!
Samtidigt som denna trötthet infinner sig så inser jag ju också hur otroligt mycket jag lär mig på att ha en hund som Sune.

Jag håller på att jobba bort klossen förstår ni.

Detta gör jag genom att ersätta "klossen" (som nu visserligen består av en mycket platt bok) till ett papper. I bytet trampade Sune någon gång på min fot istället för på pappret. "Äsch, vad sjutton" tänkte jag. "Det var ju nära!", KLICK och belöning.
......
Efter ett par repetitioner hade han lärt sig att man skulle stampa på mattes fot för att få godis.....
Maken till snabblärd hund får man väl leta efter, jösses!?


Jag finner inga ord. Jag finner inga ord.

Ja, det här var ju bara ett tramp, men "there is plenty to go around"! i övriga filmklipp från våran lilla träningsstund.

Jag hoppas att han är av den mer förlåtande sorten, för det tillhör ju ovanligheterna att jag upptäcker mina fel och brister så här tidigt i inlärningsprocessen... Efter att ha upptäckt min stora miss och valt att inte belöna fotkross så fick jag bort det beteendet efter bara ett par repetitioner. Han kan också förflytta sig med mig i halvsteg runt pappret, så det är verkligen lovande inför vänstersvängarna. Jag lovar att ni får se det på film en annan dag (just nu får ni tro mig på mitt ord, och det är ju kanske inte så tillförlitligt).

"Hej, jag heter Cecilia och jag är en usel hundtränare".
"Hej Cecilia!"

1 kommentar:

Sofia sa...

hehehe Cissi det är bra att du delar med dig av dina missar...du är INTE den enda! Jag klickar in backande just nu och jag har lite svårt för det där med kriterier jag med...speciellt när man känner att hunden kankse inte riktigt fattar och man måste ta ner det en nivå...då blir jag gärna lite snäll och bäddar för missförstånd.
Aaron häslar och säger att Sune "få inte gå" = hoppa på honom och att du ska komma och hejsa på=)