torsdag, februari 17, 2011

Upp-sitt

Jag har tränat lite uppsättanden med Sune idag. Hans ligg och sitt är faktiskt tillräckligt "starka" för att han skulle bjuda beteendena frivilligt. Tyvärr har han en tendens att lägga sig bekvämt med rumpan i ligget. I just den här sekvensen såg jag nu efteråt att han ligger bekvämt genom både sitt och ligg, haha... Jag har verkligen en underbar egenhet att belöna oönskade beteenden. Men det bjuder jag på. Jag hoppas kunna fixa till det med lite superlim och lite tur.

1 kommentar:

jackie sa...

Hej! tänkte precis börja med klickerträning och undrar lite hur man ska lära in kommandon. har märkt att du inte säger något på filmen, lär du in kommandot senare när rörelsen sitter eller hur gör du? ta sitt som ex; jag skulle vilja säga sitt och sedan klicka när hon sätter sig, el är det fel? ska jag istället börja lägga in kommandot sitt när den rörelsen sitter? du verkar kunna de här me klickerträning så tänkte be om råd :)