onsdag, februari 16, 2011

Att vinna!

Tunikan vi vann!
Detta är ju en hundblogg. Men jag måste ändå dela med mig av en härlig händelse i min vardag som jag nog kommer att leva på länge. 

Jag älskar Gudrun Sjödén. Ja, jag känner ju inte henne personligen, men jag älskar verkligen hennes kläder. Det har jag gjort sen jag lärde känna min vän Clara. Clara och jag lärde känna varanda på folkhögskola och delade sedan lägenhet i Linköping. Sen flyttade vi till varsin ände av landet. Jag hamnade här och hon hamnade i Umeå. Vi ses inte så ofta. Faktiskt är det flera år sedan sist. Ibland hör vi av varann och säger att vi måste höras oftare. Men både hon och jag är sådär dåliga på att höra av sig till varann, så det blir liksom aldrig av.

Men i förrgår såg jag en tävling på facebook. Det var Gudrun Sjödén som höll i den. Hon ville att man skulle tagga sig själv och en vän på en bild, och skriva varför just vi skulle vinna ett varsitt plagg från hennes vårkollektion.

Så jag skrev:
"Kära Gudrun! Jag tycker att jag och Clara ska vinna en varsin tunika från dig därför att vi sent in på nätterna i vår delade studentbostad satt och bläddrade i dina kataloger och drömde om att få inreda våra hem med saker som du designat. Vi pratade om tiden då man hade något som hette "lön", och att man minsann då skulle springa runt i härliga Gudrunkläder och lager på lager.

Tyvärr har vi ännu inte nått det där sagolika tillståndet som kallas "vuxen och stadig inkomst". Men vi skulle gärna få en smak av det ljuva livet i förskott!"

Och vet ni vad? JAG VANN! Tur för mig att Clara aldrig läser min blogg också. För tänk, jag ska få överraska henne med en tunika från Gudrun Sjödén! Jag har redan förberett med transporten för tunikan. Så nu väntar jag med spänning på att den ska komma med posten. Det är verkligen det bästa med att ha vunnit. Att få ge sin kära vän en så fin present. För visst är det väl så. Att det är roligare att ge än att få?

Jag och Clara för ett par år sedan.

1 kommentar:

Mona sa...

Grattis! Verkligen kul att ni vann!