onsdag, februari 16, 2011

Min härliga hund!

Ett till sånt där läskigt glatt inlägg nu då.
Jag är ganska bra på att se fel och hitta negativa saker hos både mig själv och hos mina hundar. Men idag på morgonrundan med Sune kände jag den där otroliga glädjen över att ha en så underbart duktig hund sprida sig i kroppen! Jag har aldrig haft förmånen att få ha en hund som aldrig nånsin tackar nej till att leka och alltid har ett superhärligt fokus och en förväntan som nästan hörs genom luften, "vad ska vi göra nu matte?"

Vår träningsstund imorse var verkligen super. Om jag skulle berätta vad det var som gjorde att han är så underbar skulle jag nog säga hans attityd. Det känns verkligen som att han kommer att vara en sån där hund som går slickad vid sidan i transporterna mellan momenten. Förutsatt att jag lyckas förvalta hans egenskaper på rätt sätt då givetvis. Han har ett såntdär showigt äkta "goldensteg", härligt tempo i alla rörelser och med en glimt i ögat, som lämnar en med ett fånigt flin i ansiktet. Fina, fina hund.
Ser ni glimten? ;)
Jag håller på att jobba på att bli sponsrad (av Mattias) att ha råd med Skaraborgs distriktets träningshelg och funderar nu på om det är någon därute som har någon koll på tränarna. Vad tycker ni att jag ska gå för något, om jag åker? Bruks, lydnad, spår eller sök?

3 kommentarer:

Annika sa...

Vad härligt. Själv kände jag för första gången motsatsen i går. jag kände mig jättebesviken på morris som inte alls kom när jag ropade, som sprang fram till en okänd man och hoppade (något han aldrig brukar göra), varpå mannen bilr vansinnig och skriker och skäller på mig tills jag är som en våt pöl i skosluorna. Då var det jobbigt att vara hundägare...

Cecilia sa...

Huvaligen vilken läskig människa! Det kan hända den bäste tyvärr, bara att förlåta sig själv och ta nya tag :) Du får väl hoppas att eftersom du blev så ledsen och mannen så arg att Morris inte tyckte det var en superskoj upplevelse och låter bli att göra så fortsättningsvis, hehe.

Annika sa...

Tack för stöttningen. Jag blir så illa berörd av sånt där. Jag försöker tänka "det är honom det äer synd om, så går runt och är så arg", men det räcker inte hela vägen tyvärr.

Jamenjustdetja! Det minns jag nu att jag läst tidigare, att du skulle byta foder. Vad ha du bytt till? har det fungerat? Jag ska nu prova med MAgnussons. Ingen aning om vad somär bättre och sämre egentligen, men jag blev tipsad om detta och det var bra pris och kändes hälsosamt. Hoppas det funkar!