lördag, februari 12, 2011

En lördag i solsken

Imorse vaknade jag på ett uruselt humör. Inte blev det bättre efter att Sune, på typ två sekunder när jag var inne på badrummet, lyckades tugga sönder mina favoritskor. Åh, då var han billig vill jag lova.
Men, efter en ofattbart grå vecka var den äntligen här igen, den där runda, gula saken. Ja, jag snackar om solen alltså. Den gjorde mig på bättre humör och jag och hundarna busade loss på fälten utanför Mattias föräldrars hus. Jag förstår inte hur dom orkar springa så mycket som dom gör! Det slår mig varje gång jag ser dom, att det verkligen är underbart skönt att kunna ha dom lösa på det här viset. Vad vore ett hundliv utan chansen att få springa på det här viset? Goliat älskar att bli jagad eller jaga någon. Sune är mer för det här med brottningsmatch. Så deras lek går mest ut på att Goliat, som fortfarande är snabbare än Sune, springer och fintar Sune och Sune, som en liten galen piraja, försöker bita tag i Goliats svans. En mycket intressant och fullkomligt utmattande lek.

Jag bytte header idag, vad tycker ni om den nya?

En skapligt irriterad Goliat

Goliat i solen

Galen bild på Sune

Goliat ÄLSKAR att springa...

Som sagt!

Sune, han ÄLSKAR att bära!

.... och brottas!

....och posera...

En porträttbild med snusläpp



En liten film från idag. Ignorera mitt viftande med leksakshanden, vet inte vad jag pysslar med
där? Ville mest lägga upp en film för att visa hur stor han är!

2 kommentarer:

Annika sa...

Jag gillar verkligen din blogg. Den är så himla mysig och bilderna är alltid helt fantastiska!

Cecilia sa...

Åh, vad du är snäll!! Jag gillar din blogg också :)