onsdag, februari 09, 2011

Första projektträffen

 Idag vaknade jag upp till strålande solsken. Underbart! Jag bestämde träff med mitt nya projektarbetsekipage, min klasskompis Maria och hennes goldentik Molly, och tillsammans for vi ut till Brona. Där analyserade jag deras relation, vi gick igenom lite mål med projektet och övningar till nästa gång.
Sen gick vi en promenad på heden och lät hundarna busa med varandra i solskenet.
Efter promenaden blev det kaffe och statoilbulle i solskenet medan hundarna fick ligga bredvid på varsin filt.
Det är svårt att tro att dom är samma ras, eller hur?

Vingmuttern Sune

Molly kör flygplansattack!

"Min pinne är finare än diin". För övrigt bär Molly som, citerar: en riktig golden. Hihihi

Mördarhunden Sune

Efter träffen gick jag och Goliat en promenad på egen hand. Här är en liten bild därifrån, hihi

2 kommentarer:

Annika sa...

Som vanligt underbara bilder!

Angående hur Morris leker, ja, han leker vlädigt våldsamt. Han biter otroligt mycket, kan liksom hänga sig fast i, t ex Alfons, Goldenhanen han hänger med dagtid, hals och öron. Vi tycker det går alldeles för vilt till och brukar säga till dem på skarpen när vi ser dem leka för tufft. Brukar även spruta vatten på dem. Då slutar de direkt. Effektivt.

Jag har blivit uppmanad att säga åt Morris när han leker för vilt, för att han inte ska fortsätta med det när han blir större. Han kan även börja morra och gruffa (på lek), som värsta kamphunden.

Morten, deras pappas husse, skrev till mig som tips att vi inet skulle hetsa Morris vid lek, att han viste av egen erfarenhet... Kanske kan deras pappa också vara rätt hård vid lek.

Hoppas detta var svar nog.

Alma sa...

Aw, Goliat <3 Alltid lika charmig.

Och Molly var ju ganska fin för att vara en "sån där" golden, hon kunde ju liksom ha varit... fetare.