tisdag, februari 01, 2011

Jag ger upp

Gruset och leran vinner!
Igår tog jag och hundarna en kort runda på gärdena som kvällspromenad. Så klart hittade Sune en härlig bajskorv av obestämd karaktär att gosa in sig i. Goliat såg ju som vanligt ut som att han hade tagit ett dopp i lervälling. M stod mest och gapade och var stum som en fisk när vi kom instormandes.

Så när vi kom in var det bara att lotsa båda hundarna in i det trånga badrummet och påbörja projekt rengöring. Promenaden tog 30 minuter, rengöringen tog 40 minuter. Ja, för det är ju inte bara att skölja av hundarna (och schamponera den som luktar kattskit). Nejnej. Sen måste du torka hundarna, städa badrummet, hänga upp handdukarna, dammsuga bort allt grus från hallen, köket, badrummet och efter detta även duscha själv för att du blev så svettig. Är det inte härligt att ha hund, så säg?

2 kommentarer:

Sofia sa...

bra saker med att ha en pälshund...den fryser inte lika lätt, det är fint e ja det var nog det=)

Jag duschade Frodo häromdagen men jag måste nog klorina badrummet för det luktar fortfarande lite blöt hund därinne.

Jag måste konsultera dig lite om klossträning by the way...jag ringer vid lämpoigt tillfälle och terroriserar dig lite=)

Cecilia sa...

Bara att ringa, det vetu! :)