torsdag, november 05, 2009

Lite upplet och lite spår!


Världens bästa bok är äntligen i min ägo!
En klicker slängde jag med i beställningen också, det går alltid åt..

Idag hämtade Mona mej vid tolv-tiden och vi for ut till skogen och lade spår åt varandras hundar. Medan vi väntade på att spåren skulle ligga till sig gick vi en runda i skogen och tränade lite upplet av dummie. Goliat sökte jättedåligt idag, jag vet inte riktigt om det var för att det inte var hans dummie eller vad det kan ha varit. Han hittade den ju, men det var inte alls med samma glöd som han brukar ha när han letar. Lexy däremot for runt som en liten galning och var så duktig i uppletet! Spåret skötte killarna också galant. Lexy tog mina vinklar och virrvarr med en klackspark och hittade alla apporter utom en. Goliat spårade helt okej, han hade inga apporter i spåret och genade vid ett tillfälle, men jag är ändå nöjd att han spårade på Monas vittring och att han markerade slutet så fint.

Vad nöjd man känner sig när man, trots att det snöat och varit skitäckligt väder, redan varit ute med sin hund i flera timmar. Nu ligger han nöjd och glad i sin korg och kommer nog att sova resten av dagen.

Min lydnadsbok har kommit idag! Berättar mer om den en annan dag, men det är vad man kan kalla för en lydnadsbibel. Den här boken kommer nog att ge mig mycket glädje och inspiration må ni tro. Titeln på boken är "Lydnadsträning i teori och praktik" skriven av Cecilie Koste och Morten Egtvedt. Den väger säkert tio kilo. Jag älskar den redan och kommer sova med den i famnen inatt.

3 kommentarer:

Sofia sa...

http://open.spotify.com/user/sofiaolsenmail/playlist/5xNHwDgO1Av0CdPzPAqL7R

Där är länken till min oerhört seriösa låtlista...har faktiskt inte lyssnat på allt än men hade tänkte att sortera upp lit...Sissel är så mycket jul för mig eftersom mamma alltid spelade den skivan när jag var liten. Carolas Jul i Betlehem gillar jag för att de är arrade så snyggt och när det kommer till Hå o hej med farbror frej så är det också gamla minnen... en salig blanding alltså. Sen så har vi den här killen Phelps som har en strupe av guld...att lyssna på honom är som att äta choklad med öronen=) Har inte hört hans jullåtar än men de är säkert väldigt amerikanska. Have fun...

Frodo fastnade iallafall på film idag under apportträningn ska lägga upp det på bloggen sen!

Sofia sa...

åh nu har jag lyssnat på Phelps...INTE juligt alls...RADEEEEERA

Sofia sa...

Ha d trevligt med systeryster...kram kram