tisdag, november 17, 2009

Dom säger att det är bra att det går dåligt innan tävling...

Fatima och töserna är ute och spatserar...

... men jag vet inte om jag blir lugnad av detta.
Idag hämtade Fatima mig på morgonen och vi åkte ut för att lägga ett sista övningsspår innan anlagsprovet på torsdag. Jag lade spår till Fatimas hundar och hon lade spår till Goliat.
Vi lät spåren ligga i 1,5 timme och gick sedan först med Siri (som spårade KANONbra!), sen Goliat och sist med lilla Vickan.
Goliats spår gick kors och tvärs över en grusväg, in i skogen och avslutades nere på ett fält. Vi gick ganska nära spåret både när vi lagt färdigt Siris spår och när vi gick tillbaka efter att Siri hade spårat sitt, så vår vittring var lite förvirrande för stackars Goliat som fick kämpa både länge och väl med en del tapp på detta förbenade fält.
Om man bortser från ett väldigt stort förvirrat ögonblick löste han ändå spåret bra, men fy vilket tempo han har.. Han spårade i ett mycket mer behagligt tempo när spåret hade fått ligga längre, men nöden har ingen lag ibland (Fatima skulle tillbaka till stan för att åka till jobbet) så det fick bli kort liggtid idag.

Håll tummarna för oss på torsdag gott folk!

4 kommentarer:

Fatima sa...

Hej Cissi
Tack för idag - det var skönt att komma ut och träna och tjôta lite :)
..och du, oroa dig inte - det kommer att gå jättebra på torsdag!!!!
Kram

Sofia sa...

liggtiden blir ju längre på provet så du slipper iallafall bli andfådd...jag troro han kommer spåra som en klocka...jag håller alla tummar.

Måste förresten konsultera dig i hur jag ska börja med personspår med Frodopodo...några enkla principer bara. Hade nämligen tänkt aktivera honom med det när vi åker till Norge

Henrik Hellemar sa...

Hej

Ett litet tips för att höja Goliats självförtroande lite inför tävlingen kan ju vara att lägga ett lätt spår åt honom - och sen håller jag givetvis tummen stenhårt på torsdag !


Henke :)

Cecilia sa...

Självförtroendet på Goliat är det aldrig fel på är jag rädd ^^ Han mösar på oavsett och bär sin klöv så stolt, hehe.
Nu blir det nog inget spårande innan provet, jag tror inte på att plugga dagen innan, hihihi ^^