onsdag, november 04, 2009

Duktig kille, braa! Hurra!

Denna dagen har jag faktiskt varit ganska företagsam. På morgonen gick jag och Goliat en blåsig promenad på Garnisonen i snöstorm och sen gjorde jag mig i ordning och trampade upp på stan och träffade mina underbara vänner Ester och Hanna för en liten fika på Rådhuscaféet.
Sen drog jag iväg till skolan och träffade Gina och vi lyckades faktiskt plugga patofysiologi två timmar. Jag är nöjd, detta är en bra början på min nya studieteknik (som går ut på att faktiskt studera).

Väl hemma igen lyckades jag och Goliat tajma en längre skogspromenad i skogen och kom in precis när det började skymma.

Nu på kvällskvisten tränade vi lite apportering inomhus. Av någon anledning har han dessvärre svårt att få tag på apportbocken på det hala golvet. Dessutom går det ju aldrig lika bra när man filmar som det gör när man tränar utan kamera... av någon anledning...

Goliat apporterar


Jag bara älskar min lilla glädjesång på väg tillbaka till kameran.

Duktig kille... BraaAAA! HUUURaaaaaaa!

Och det faktum att Goliat verkligen skiter i vad jag gör, för han har fått syn på sin pipleksak som ligger i soffan. Vi har verkligen fantastisk kontakt jag och min hund. Haa...

1 kommentar:

Sofia sa...

haha ja försökte filma oss igår när vi tränade men det gick inte alls...nytt försök skall göras ikväll