torsdag, februari 18, 2010

Slem och träning

Vaknade imorse med en sjuk förkylning som gjorde ett bra försök att kväva mig.
Efter att ha hällt i mig litervis med honungsvatten lyckades jag ta mig ut på en kort rastning av min odåga för att sedan kräla ner i soffan och sova en stund.

Medan timmarna rullade på började Goliat göra mig medveten om att han skulle behöva mer aktivering än ett varv runt kvarteret. Efter ett inspirerande msn-samtal med Hanna bestämde jag mig för att den bästa utmattningstaktiken med minsta möjliga ansträngning från min sida fick bli upplet av dummisar i en snöbetäckt dunge på Garnisonen.
Sagt och gjort- jag dammade av mina dummisar och traskade iväg. En timme senare var jag genomblöt av svett efter att ha pulsat igenom snön och Goliat var också ganska utmattad.
Väl på min gata fick jag ett sms av Elin- hon tänkte gå till favoritparkeringen och träna lite lydnad, ville vi bli med?

Lustigt att man är mer aktiv de dagar man är sjuk än de dagar man är frisk.
Trots att Klara löper skötte sig Goliat jättefint (om man bortser från kör-övningarna han sysselsatte sig med när vi tränade Klara och han fick ligga på sin filt och snällt vänta på sin tur).
Jag är jättenöjd! Rutan-träningen står iofs lika still som tidigare, men nu har vi i alla fall kommit fram till en strategi, hoppas att det lossnar snart! Fria följet satt jättefint idag :)

1 kommentar:

Henrik Hellemar sa...

Hej

Nåt som är jädrigt bra när man är döende i nån läskig förkylning är att koka upp vatten i en kastrull och sen hälla i lite timjan och sen lägger man en handduk över huvudet och nästan doppar näsan i vattnet och andas in ångorna i 5-10 minuter - efter en stund så släpper slemmet (var själv hemma när du gör detta) och man luktar pizza i hela plytet - kalasbra och bör verkligen prövas !


Henke :)