torsdag, februari 25, 2010

Pluggdag och ös-snö

Produktiv dag. Jag och Sofia hade bestämt oss för en heldag med näsan i böckerna och eftersom detta görs bäst utan jag-måste-hem-för-hunden-kissar-på-sej-snart-stress så fick Goliat följa med bort till studentområdet. Vi valde att gå runt Volvo för "det kan ju inte vara så långt". En timme senare fullkomligt genomsvettig med ett hår som inte borde ha visats upp för någon som man inte vill skrämma livet ur, ramlade jag över Sofias tröskel.
Jag fick supersmaskig lunch (tack Sofia!) och fick en hel del gjort, detta får bli tradition på lediga dagar tycker jag!


Goliat, Nemo, Bolt och Mysan


På eftermiddagen kom Nike (Goliats dagmatte) med sin flock förbi för en liten gemensam eftermiddagspromenad. Idag var det ju inte riktigt lika fint väder med snö som rasade från himlen, finns det ett ord som heter ös-snö? Detta bekom i alla fall inte våra små lokomotiv till hundar som tuffade på genom snön som små snöplogar.

Inga kommentarer: