söndag, februari 07, 2010

En galen mustaschman

Den galna mustasch-farbrorn jagar den oskyldiga lilla hunden...


Den missnöjda lilla flickan trillar nästan av sin lilla spark


Den galna hunden anfaller fotografen


Ja, planerna för helgen blir ju aldrig som man tänkt sig. Nångång ibland kan man ändå välsignas med en bättre helg än väntat. Denna helg har varit just en sådan.
Min och Mattias skidfärd gick inte alls åt skogen, den gick snarare tillbaka till ladan lite för snabbt. Mattias fick ingen ordning på sina skidor. Mina satt som en förlängd del av mina ben och jag for som en misil genom trädgrenarna! Vi gav oss i väg, Goliat var lös som vanligt. Kanske hann cirka 200 meter från Mattias föräldras hus när Goliat pep iväg genom den djupa snön och försvann in bland snåren. Jaha? Det var ju bara att vänta tills han behagade dyka upp.
Väl tillbaka såg han ut som en slutkörd galopphäst, han stod med alla fyra benen brett isär och flåsade som om han skulle föda när som helst. Sen orkade inte han springa mer på resten av dagen.

Tillägnad Gina

Mattias slet, efter många sura miner och en hel del mutter, av sig skidorna och klättrade upp på loftet på ladan och rotade istället fram en spark (a kick på engelska, för er som inte visste det). Tråkigt nog var det inte tillräckligt halt på dom små skogsstigarna och det var väl ungefär lika lätt att sparka sig fram på underlaget som att försöka åka pulka på barmark.

Den lilla flickan är lite lätt bekymrad

Trots detta hade vi jätteskoj i snön. Efter skid/sparkåkningen åkte vi iväg till EM-möbler i Vårgårda där de har utförsäljning av hela sortimentet. Jag var lycklig som en barnunge på julafton när vi fick syn på den här fina spegeln. 50 % rabatt! Jag som har suktat efter en spegel med guldram hur länge som helst. Åt skogen med studentbudget och mogenhet! Åt skogen med näringsrik kost!

4 kommentarer:

Bengt-Åke sa...

Hahahaahah!!! Älskar Goliats alla ballar! Tänker inte ens försöka vara vitsig, det är helt enkelt bara en jävligt bra bild :D

Anonym sa...

Hej! Härligt du skriver, man får sig ett gott skratt!

Ville bara säga att jag hittat den perfekta grejen för Loke och mig. Varje torsdagskväll är det hundpromenad på Billingen för alla som vill, gratis och utan föranmälan! Vi får massor av social träning - och dessutom goda råd och tips.

Om ni också känner för att promenera ihop med andra under en timmes tid ungefär, så är det samling på stora parkeringen vid Hagenstugan uppe vid Billingehus.

Ha det!
Kram Kathi o Loke

Anonym sa...

...klockan 18,30.

glömde jag skriva :-) K

Sofia sa...

hehe ja bra man har en vacker spegel att skåda sig själv i räcker det ju...Den gamla Narcissus levde ju på kärleken till sig själv och även om spegeln ar dyr har du säkert råd med åtsminstone nåt paket nudlar=)