söndag, februari 14, 2010

En dag som en sol, en annan som en pannkaka

Gårdagen spenderades tillsammans med gänget från Billingen, vi åkte tillsammans iväg till polisens tillhåll i Karlsborg för en inspirerande dag med lite insyn i deras mental-tester för hund. Vi fick en otroligt intressant föreläsning med jätteintressanta diskussioner, några demonstrationer med de egna hundarna på ett par test-moment och sen fick vi träna en stund på konstiga underlag och annat inne i deras inomhushall (tänk om man kunde ha en sån ute på Brona?)

Jag var så otroligt STOLT över Goliat! Antingen är han väl miljötränad eller så är han bara en fantastisk hund, för inte var han rädd för nånting där inne i hallen. Han klättrade på "otäcka pallar" som rörde sig, gick över hala golv och hoppade upp på skumma ställningar, allt utan att röra en min. Supernöjd matte vill jag lova!

Men så idag, när jag skulle möta upp Elin och Klara för vad hade tänkt skulle bli en trevlig promenad, blev Goliat totalt fixerad vid Klara. Jag har faktiskt aldrig sett honom sån förut på en "ej-löpande-tik". Fy tusan vad jobbig han var! Blev nästan lite sugen att införskaffa en halti.

Ikväll ska jag på årsmöte på Brona, sen blir det lite studier innan det är att ta "nya tag" inför veckan som kommer..

Inga kommentarer: