fredag, februari 19, 2010

Ångestfylld natt

Goliat hösten 2009, ser ut som att han står och funderar på att eventuellt simma ut till änderna i mitten på sjön....


Goliat är en hund som är envis som en åsna och som har ett minne som en guldfisk. Han tror att han kan allting bäst själv, detta inkluderar att välja bort saker som tar för lång tid att lära sig.
Han tror han är stor som ett lejon och poserar oftare än Tyra Banks i Top model. Han hoppar som en antilop och simmar som en säl.

Jag själv är ett rödhårigt åskmoln med en vilja av stål, tålamod som en tre-åring och är ungefär lika optimistisk som Ior i Nalle Puh. Jag simmar inte som en säl, mer som en åttioårig tant med kraftig övervikt, jag hoppar inte heller som en antilop utan mer som en ledbruten reumatiker.
Jag är konflikträdd och gillar inte att vara med på kort.

Vilken duo va? Den största gemensamma nämnaren är väl att vi båda har ett uselt tålamod.
_________________________________________________________________


Igårkväll fick jag psykbryt.

Jag hade fått ett mail från studentcentralen där det stod att jag bara var registrerad på tre av de fyra kurser jag ska gå i vår. En av de kurser där VFU (arbetsplatsförglad utbildning) ingick var det som ja tydligen hade missat att anmäla mig till. GUAAAA!!! Panik!! Utan anmälan kanske jag inte får praktik på dom fyra omsorgsfull utvalda orterna utan hamnar i något gudsförgätet ställe, t.ex. Lidköping.

I såna här situationer är jag dessvärre inte speciellt rationell. Jag kan inte tänka att "jag kan inte göra nånting åt detta idag för klockan är tolv, jag får vänta till imorgon, det är ingen idé att oroa sig" utan jag fick ett totalt panikanfall. Självklart somnade jag inte förrän vid tre-tiden på morgonen, efter att vridit mig i plågor vid blotta tanken på att tillbringa fyra veckor i Gullspång.

När jag idag ringde för att ordna detta visade det sig att jag visst hade fyllt i allt rätt.
Cecilia i ett nötskal? En natts ångest helt i onödan.

Nu ska jag plugga matte hela förmiddagen. Imorgon är det nämligen tredje gången gillt på min Läkemedelsberäkningstenta. Håll en tumme eller två va?
Goliat har fått sin morgonpromenad och ligger nu förnöjt i sin korg, ihoprullad som en liten sockerkringla. Mysfarbror <3


2 kommentarer:

Unknown sa...

haha, å så var du registrerad på kursen trots allt!

Sofia sa...

hej Cokan du verkar ha det lite tufft just nu. Själv har jag inte haft så mycket tid över eftersim jag har haft tentavecka så jag har inte riktigt följt med i bloggen. En stor kram på dig iallafall och hoppas att de löser sig med kurserna och med allt lavinartat just nu.Kram