torsdag, februari 04, 2010

Kålpudding och sparktur!

Lexy förväntansfull på vår spark-tur.

Mona har peppat mig att bli bättre att märka mina bilder med mitt namn nu efter "annons-incidenten". Om ni undrar varför jag har namnet mitt på bilden är det för att det är väldigt lätt att klippa bort den om man sätter den i kanten...

Goliat och jag är ute och sparkar oss fram i snön!

Idag har jag och Mona tagit med hundarna på en spark-tur. Goliat fick för första gången prova på hur det var att ha flexikoppel också. Vi äger nämligen inget sånt, av ren princip. Men i detta sammanhang måste jag faktiskt erkänna att det var oväntat smidigt.


Bara att "haka på" flexikopplet på ena handtaget och så kunde vovvarna springa ganska obehindrat runt sparken medan vi sparkade på.

Goliat med sparken i bakgrunden


Det är verkligen perfekt sparkväder ute.

Uj så skoj vi hade!

Det blev ingen jättelång tur, men det var nog lika bra för Goliat blev precis slut! Utmärkt konditionsträning med andra ord. Lexy är van att springa bredvid sparken och var inte riktigt lika utslagen som stackars Goliat, men båda killarna var nog ganska nöjda när vi tvåbeningar åt kålpudding och åt varsin vaniljbulle efter motionspasset. MUMS!

Skogen är som ett konstverk...

4 kommentarer:

susanne o collin sa...

Spark!!!!!!!!Va kul!!!!!!De har jag inte kört sedan jag var barn. En annan grej jag inte gjort på många år var snöänglar. Igår fick jag ett ryck och slängde mig ut på vår altan,från trappan. Det såg så härligt ut att slänga sig ut i den mjuka vita kudden. Sedan gjorde jag snöänglar!!!! Härligt. Jag kände mig precis som när jag var liten. Som vanligt är din blogg full av fina bilder på en jättfin hund! Kram Susanne

Cecilia sa...

Ja, det var så skoj! Underbart att hundarna gillade tempot också, det blir mer naturligt än när man promenerar själv- dom såg riktigt nöjda ut :)

Henrik Hellemar sa...

Hej

Så det finns alltså en vettig anledning att använda flexi-koppel ? Det trodde jag aldrig, men nu när jag sett bildbevis på att de kan vara användbara så får jag väl omvärdera mina grundtankar lite...

Sen måste jag bara säga - jag gillar inte bildtexten riktigt när den är så rätt över hela bilden... Upphovsrätten är hur tydlig som helst - hittar du din bild på nätet elelr nån annan stans så är det bara att be dem hosta upp pengar. Det finns bildbyråer med färdiga prislistor att titta på så ser du hur mycket du ska kräva i ersättning för att de stulit din bild. Betalar de inte inom 30 dagar så är det bara att anmäla dem. Berättar du hur du tänker gå tillväga så löser det sig och med lite tur så får du lite kulor i fickan också... :)


Henke :)

Sofia sa...

vilken cool skogsbild! Jag ska nog prova sparken imorgon tänkte jag. Annars har vi ju kört en hel del med skidor så att Frodo har fått dra. Men det ger ju onekligen bra konditionsträning för hunden=)