måndag, juni 01, 2009

Enorm ofattbar hetta framkallar dagdrömmar

Den svenska sommaridyllen hägrar..



Instängd i en lägenhet på 27 kvadrat med bara ett fönster utsatt för morgonsol håller jag på att smälta bort.
Jag har dragit ned persiennen, men jag kan omöjligt ha korsdrag och att sitta ute är tyvärr omöjligt då jag måste plugga och tyvärr inte äger någon skrivare. Så jag måste därför sitta vid datorn.


Idag ges verkligen chansen att känna sig bitter.
Men, jag får helt enkelt bita ihop och drömma mig bort till mammas altan och samtidigt försöka tänka att jag, genom att sitta instängd och plugga till tentan kommer ha råd att köpa ett hus med egen altan nångång i framtiden..

Helst med ett lusthus med massor av fina spröjsade fönster och underbara blommor och en gräsmatta som hundarna kan rulla sig på hela dagen lång. Ett syrénträd med vita syréner och en massa äppelträd så jag kan göra eget äpplemos så slipper mamma göra det åt mig. En uppfart med vackert grus och en liten farstubro med två stolar att sitta och dricka sitt morgonkaffe.. Åh, jag vill verkligen ha ett hus ..







2007-06-01. Exakt två år sen nu! Är vi inte söta?
Då visste jag inte att vi nu, två år senare, skulle vara bosatta i Skövde och
vara så aktiva i en brukshundsklubb..
Undrar vart vi befinner oss två år från idag?


3 kommentarer:

Hilding sa...

Snoffsan goes deep

Cecilia sa...

Ja, visst blev det djupt? Jag tror jag hallucinerar... Och kommer förmodligen att kugga på tentan ändå, så jag hade lika gärna kunnat vara ute hela dagen :S

Sofia sa...

vill oxå ha ett eget hus...men helst ett som man inte behäver fixa och dona så mycket med. Jag vill ju få så mycket tid som mäjligt över till att vara med Aaron och att träna med Frodo. Svettas förresten bort även fast man bor i hus...har legat ute i skuggen under träda och buskar idag. Avslutade dagen med att lämna grovsopor i Fjugesta...jah höll på att smälta ner som en ispinne i Sahara...puh