torsdag, juni 18, 2009

En aning bitter på livet kanske

Min vaktmästare knackade på idag för att informera mig om lägenhetsrenoveringen nu till hösten. Jag fick följa med och titta på lägenheten som de renoverat i trappuppgången bredvid.
Jag förstår för det första inte varför dom har valt att kakla med för fula kakel i badrummet? Det var väldigt omodernt och inte alls i min smak.
Han förklarade att de kommer att börja renoveringen den 10 augusti i lägenheten bredvid min och sen fortsätta runt i huset. Beräknad tid för varje trappuppgång är 7-8 veckor. 7-8 veckor då jag inte får bo i min lägenhet. Förutom detta kommer jag ju inte inte att kunna vistas i min lägenhet under dagtid under i princip hela hösten då jag fick ett smakprov av hur högt det låter när de renoverar i trappuppgången bredvid. 7-8 veckor där med, med konstant oljud. Så jag får nog bo hos Mattias augusti till november, och dessutom får jag inte gå i skolan eftersom jag inte har någon hundvakt till Goliat.

För detta "lilla" besvär får vi en månadshyra. Jag skulle egentligen säga att 7-8 veckor är 2 månader? Men vad vet jag, jag är ju bara 23 år gammal trots allt.

Nej, idag är inte någon bra dag. Alls.

3 kommentarer:

Emil sa...

Upp med hakan, nya lakan!

ijustwanttobeloved sa...

kan vi pussla ihop våra scheman nåt så kan ja va hundvalt!!

ijustwanttobeloved sa...

hundvakt