fredag, juni 12, 2009

Jag skrattade hjärtligt när jag slog upp månadens Hundsport och läste deras "Vår Herres Hage" på sidan 14-16. Ett litet lästips för alla er som får hem tidningen!

Annars är det fruktansvärt jobbigt i mitt liv för tillfället. Jag har krampaktig smärta i magen och det enda som hjälper är att äta eller vara ute och gå. Så jag försöker varva dessa två aktiviteter för att få någon form av balans. Igår gick jag nog sammanlagt 3,5 timmes promenader, och åt (förutom de vanliga måltiderna) ett helt kakpaket, fyra skålar fil och müsli, två smörgåsar, massor av salta kex med ost på och X antal glas apelsinjuice. Jag är glad att det är många år kvar tills jag är gravid, för när det inträffar har jag en känsla av att jag kommer att bli ett soffliggande, kakmofflande monster.

Goliat och jag ska återuppta våra små träningspass med spårpinnsmarkeringar, framförgående, hopp över hinder och apportering. Jag tänker nämligen starta apellklass i oktober. Det känns inte som något oöverkomligt mål att klara av och det är bra att ha mål att arbeta mot.

Funderar på att shoppa lite idag...

4 kommentarer:

Sofia sa...

men ajdå...det låter inget vidare det där! Är det det gamla vanliga som spökar..."lingonvecka, röd avgång, på kvinnors vis etc etc"

Cecilia sa...

Jappjapp, helt klart indianer i vassen. Men nu har den molande smärtan helt ersatts med enormt sug efter pizza eller vispad grädde att ätas med sked.

vickan sa...

HAHA. Du ÄR säkert gravid nu!! ;) "jag mår så illa på morgonen.." plus att du åt typ en hel sats kakor hos mej haha ;) eller så har du mens... eller ägglossning, eller veckan före mens, eller veckan efter mens? Du är ju trots allt kvinna! Hoppas du hittar nåt skojj att inhandla idag. kanske ska ta en extra sväng på "mamma avdelningen" :P

Cecilia sa...

haha! ja, det kanske var på mammaavdelningen alla snygga kläder fanns, för inte hittade jag några vart jag än letade..
förresten, mitt morgonillamående tar jag igen hundra gånger om på kvällen så det jämnar ju ut sej i slutändan ändå ;)