tisdag, juni 09, 2009

Flytta?

Fille, running free

"Uthyres med förstahandskontrakt. Ljus och charmig lägenhet med stora fönster och spegeldörrar. Stort kök och badrum med badkar samt liten hall och sovrum. I hyran ingår värme och el. Tvättstuga och förråd i källaren. Delad balkong."
Något för mig kanske? Med bostadsbidrag hade det kunnat fungera, och tänk att bo i en lägenhet där man faktiskt trivdes "på riktigt"?


Idag har jag varit ute och promenerat två gånger. Först ett varv med Sofia och Frodo, vi tränade lite platsliggning vid vägen med lyckat resultat.
Efter denna promenad gick vi in och drack kaffe och åt vad som tycktes vara ett halvt paket rån med ost och marmelad. Det är nästan godare än kaffebröd, sa Sofia. Jag själv sa väl inte så mycket, jag hade ju munnen full med onyttigheter. Efter det trevliga frukostfikat gick vi ännu en promenad med Victoria och Fille. Hundarna släppte vi sedan på den stora ängen vid Mullersätter. Det är så skönt att Frodo och Goliat faktiskt kan vara lösa ihop utan att försöka bita ihjäl varandra!
Goliat och Frodo ser väldigt lydiga ut på denna bild...


Lite fotgående

Nu på eftermiddagen har jag börjat så smått att introducera apellapporteringen för Goliat. Jag provade att kasta ut apportbocken på gräsmattan och bad honom hämta den. Han sprang fram till den jätteduktigt och greppade så fint precis på rätt ställe på apporten! Hurra!
Hoppet fungerar jättebra, jag tror inte jag måste träna så mycket på det. Han kan ju hoppa ut från mig och sitt på "fjärr" är ju inte heller några problem så det momentet är jag inte bekymrad över.

Ulv i fårakläder!

Framförgåendet ska också börja slipas på. Idag provade jag att lägga en godis på en utestol, gick iväg med Goliat och så gick vi fot mot stolen. Sen sa jag före och "släppte honom" mot stolen, han gick tveksamt framför i någon meter. Vi får se om han får mer självförtroende när han förstår att det är det han ska göra. Leksak ska jag också använda, jag hade ingen i närheten bara.

Inga kommentarer: