måndag, juni 08, 2009

Agilityträning i hemmabygden

Victoria var snäll och tog jättefina kort på Goliat när vi körde agility

Hoppelihopp!


Goliat fick hoppa Small-hinder idag


Ahindret tycker Goliat är superskoj


Fin hoppteknik....


Långhopp?

Jag och Goliat steg upp tidigt idag för att ta tåget hem till mor.
Väl på Laxå tågstation blev vi hämtade i en överbelamrad bil. Vad fick då plats i denna? Jo, sex hundar, tre vuxna och en bebis.
Vi for iväg till Laxå brukshundsklubb där jag och Victoria släpade ut en hel massa hinder, knäckte ryggen på kuppen, och körde lite agilityträning (som ni då ser på bilderna ovan).
Goliat var supertaggad och sprang på som en liten idiot.


Efter träningen ägnade vi resten av dagen hemma hos Victoria.
Där vi satt i godan ro i köket och konverserade över ett glas vatten, så tyckte Victoria med sin supernäsa att det luktade kiss. "Det är väl valpen" tänkte vi, men när vi tittade ner på golvet hade det runnit en ränn-nil av kiss från stolsbenet, hela vägen förbi bordet, runt Victorias fot (som var helt dyngsur men det hade hon inte märkt) och funnit sin tillflykt under hennes köksskåp. Goliat satt oskyldig i ett hörn och såg ut som om han hade blivit ertappad med att stjäla godis från ett barn. ÅÅÅÅÅH!!! Ibland HATAR jag att ha okastrerad hanhund!
Förra gången han kissade inne var det ju på Victorias julgran.. Han har snart markerat varenda rum i hennes hus tror jag. Ja, vi fick behandla hela golvet med klorinlösning och kröp runt ett bra tag och gned med papper och Victoria fick lyfta hela vitrinskåpet så vi kunde lägga preparat papper att suga upp någorlunda. Jaaaa, men visst. Jag känner att tio-kronor-på-blocket ibland känns alltför lockande..




2 kommentarer:

Mona sa...

Åh, jag under mest vilken sorts bil ni åkte i, verkar ha plats för det mesta och flesta. Något att satsa på kanske?

Cecilia sa...

Ja, Goliat klämdes ner vid mina fötter fram, Victoria satt med fyra småhundar i knäet och bebis-Aaron fick sitta i bilbarnstol i baksätet. Frodo (mellanpinchern) och all packning knöddes in därbak. Vi fick bändas ut med kofot när vi skulle ut!