torsdag, juni 04, 2009

Fusktest på Hjo-planen

Idag for jag, Mona, Annica och Jenny iväg till Hjo brukshundsklubb för att låta hundarna nosa av planen lite innan söndagens halshuggning, eller jag menar förstår tävling. Himlen öppnade sig tyvärr på oss så vi såg ut som dränkta katter efter bara en liten stund.

Goliat var som vanligt jättenosig när vi kom ur bilen, jag hade snott in mig i kopplet och han var nära att dra av mig både peken och lången när han for iväg för att nosa på nån fläck, som tyvärr råkade befinna sig några cm utanför kopplets längd. Mitt humör var väl inte på topp efter denna incident. Trots detta gick han som en GUD! Han var så positiv och duktig, om han går så på söndag kommer vi ju få riktigt fina poäng! Ställandet och läggande gjorde han på tior, han tog t.o.m apporten och höll den så länge att jag hann räta på mig och sedan böja mig och ta den (varade dock bara kanske två sekunder).

Platsliggning i spöregn gick faktiskt okej, trots att det var flertalet ekipage som övade på plan framför näsan på våra hundar. Ja, överlag kände jag mig oerhört nöjd med träningen. Samtidigt vågar jag inte känna mig för nöjd. Tänk om han är jättedisträ på söndag istället? Han får inte få någon kvällsmat och inte någon frukost och så får jag gnida in händerna med köttbullar. Då är han nog angelägen att vara till lags sen, MOAHAHA!
Nej. Jag skojar. Han kan få en dl mat på kvällen, jag är nog för blödig för att svälta honom.

3 kommentarer:

vickan sa...

Det kommer bli bra ska du se! även om det skiter sej totalt har du iaf blivit av med lite tävlings-nerver.... och ju mer ni kör, destå bättre kommer det gå!!!
Spännande att få höra om hur det går sen!
Kömmer du hem till min födelsedag eller nångång snart??
Pussi

Cecilia sa...

Ja, jag kommer att komma på onsdagen efter din födelsedag och stanna hela midsommarhelgen! Du jobbar ju förmodligen dygnet runt som vanligt, men ändå ;)

vickan sa...

tjo!
Ja, ja jobbar ju midsommar fast ja jobbar rätt bra. 7-14 på själva aftonen, och kväll dagen efter.... JAg har skapligt bra schema faktiskt... så vi ska nog kunna träffas ;)