torsdag, juli 16, 2009

Träning med Hanna och Zipper

Igår var vi ute på hundklubben och tränade med Hanna och Zipper. När vi anlände till platsen var det redan fyra personer där och tränade på avancerade saker som sittande i grupp och allt möjligt på elit-nivå, vi kände oss inte speciellt hämmade av det utan klampade in på appellplan och körde vårat inte speciellt välorganiserade träningspass.
Hanna körde en del linförighet, jag fokuserade mest på.. ja, jag minns knappt. Vi gjorde en godkänd platsliggning utan tidtagning (men uppskattningsvis låg dom cirka två minuter) med fåglar och flygfän överallt, så jag var nöjd att han låg kvar. Det skulle han INTE ha gjort för några månader sen. Hurra! Hopp för framtiden!




Som ni kan se så är inte inkallning med ställandet färdigt än... på hundra år.


Vi passade även på att friska upp ettans moment, han kunde dom fortfarande lika bra..

2 kommentarer:

Jessicah sa...

Ser finfint ut det där! Min blogg ändrade adress helt plötsligt så nu länkar jag till den nya :) Den gamla adressen tar dig bara till ett gammalt inlägg :S

Sofia sa...

har sett mitt livs största fästing idag...ush...nästan lika äckligt som rapen..hahaha=) Gollepålles ställande är grymt ni är så duktiga!