måndag, juli 20, 2009

Fjällräventräning, en hit!

Idag ringde Hanna klockan tio. Jag var tvungen att göra ett kors i taket där jag låg i loftsängen efter detta samtal, då hon vanligtvis sover till ett och blir högst irriterad om man råkar störa henne innan detta klockslag.
Det måste bero på de nya fjällrävenbyxorna som hon fick i födelsedagspresent av sina föräldrar.

Iväg gick vi då till hundklubben för lite vanlig träning.
Som ju gick alldeles lysande!
Ostrukturerat som vanligt. Men vi hann köra igenom både rutan (som går bättre och bättre för varje dag som går), linförighet, 1:ans inkallning, två platsliggningar (en med en okänd springer som sällskap) och så lite slalom på det. Mellan varven drack vi saft och softade på altanen. Jag tror dock att Hanna kände sig en smula mer seriös än vad jag gjorde, som ju bara hade vanliga jeans.
Jag måste hämta hit min väst, jag har abstinens.

För övrigt fick jag och Hanna ett litet "åh, vi ska borsta våra hundar"ryck nu på eftermiddagen och då upptäckte jag till min fasa den största tova jag nånsin sett på Goliat- precis bak i byxan. Det var ohjälpligt, jag fick klippa bort den. Så nu är han pälsstympad min stackars hund.

Bäst med träningen idag:
Goliat hämtade apporten och lämnade den i min hand två gånger
Han låg kvar och stadigt under platsliggningen- båda gångerna
Rutan börjar sitta bättre och bättre
Han gjorde jättefina ingångar vid inkallningen

Att träna på till nästa gång:
Alltid denna linförighet....
Snabbare sättanden
Platsliggning, platsliggning, platsliggning

2 kommentarer:

Sofia sa...

men du Cickan..en kompis till mig var nära att köpa fjällräven brallor på stadium outlet här i Örebro för typ 3-400 kr!!!! Helt galet...vet inte varför den galningen inte slog till!!! Bara ett litet tips för att minska din mindrevärdeskänsla=)

vickan sa...

hello!!!
Jag har gjort mej en ny blögg!
mkt finare om ja får säga det själv.
kennelravenwaves.blogspot.com/