måndag, juli 27, 2009

Hårblekning, umgänge och tågresor

Tågåkar-Goliat

Idag har jag och Goliat åkt hem till Skövde för att träffa Mirja, träna med Mona, få besök av Victoria och Kellie och betala räkningar. Det var otroligt skönt att få komma hem igen. Faktiskt så är min lägenhet mitt hem nu. Det tog mig ett halvår att komma fram till denna känsla, men nu är det så otroligt skönt att få känna sig hemma där man bor. Förut har det mer känts som en övernattningslägenhet, men nu har jag äntligen hittat inspiration att engagera mig i inredning och trivsamhetsdetaljer och att vistas här, ensam. Goliat verkar också tycka att det var skönt att komma hem, han ligger här på sin plats och myser med ett tuggben.


Jag fick ett ryck idag när jag och Mirja var på Willys. Jag har tröttnat på mitt hår och vill bli orangehårig. Så hon gned in en blekning i skallen på mig och efter ett par svidande minuter sköljde jag ur det och resultatet ser ni här nedan. Imorgon ska det i ännu en blekning och sen färg på det så kommer jag se ut som en underbar morot sen!
Mattias kommer smälla av.



Hår under omfärgning...

1 kommentar:

Sofia sa...

men jag gillar grönsaker så det är ok för min del. Frodo kommer ju när man ropar om inte några allt för svåra störningar finns...han srpinger aldrig ifrån mig det är bara det att han inte är tillräckligt nära och han att han gör som han själv vill istället för vad jag vill. Men vi övar vidare för tillfället mest på lite smågrejjer. Gör som du tipsade om med linan oxå...kopplar av och på fast linan är på hela tiden. Jah jah nu ska vi ut o jogga en sväng...tror jag orkar det idag