onsdag, juli 01, 2009

En vanlig Herrljungapromenad på morgonkvisten

Skogsvägar med tallbarr och kottar....


Ändlösa gräsvägar....


Följt av åkrar....

Leta godis i skogssnåren!

En ulv i fårakläder....


Efter mitt nattliga jobbpass brukar jag anlända lagom när Mattias har lämnat lägenheten, ungefär kvart över sju. Då tar jag genast upp kopplet och träningsväskan och jag och Goliat knallar iväg på vår mornliga promenad. Vi går alltid samma runda som tar 40 minuter utan stopp.
Idag blev däremot stopp här och var, dels för att fotografera med min mer eller mindre hjälpliga kamera (tyvärr är den glapp så efter varannat kort står det att batteriet är slut) och för att leta godis.
Imorse slogs jag av hur mycket jag tycker om Herrljunga och dess skogar. Tänk att Mattias bor i ett samhälle och har tillgång till så närliggande och omväxlande skogar! I höst när han flyttar bort härifrån kommer jag verkligen att sakna detta ställe.
Det finns en fin handgjord väggbonad på jobbet som lyder "Här i Västra Götaland där jag vaggades av far och mor, det är den bästa platsen på vår jord" eller nåt i den stilen. Jag förstår faktiskt den som gjorde den fina prydnaden.

Nu är klockan 8,24 på morgonen och det är dags att krypa upp i loftsängen och sova till framåt 16.00 nu i eftermiddag. Jag jobbar nämligen natten som kommer också, så det gäller att ha lite energi. Tur att jag har en så himla bra hund som sover tills jag vaknar.
God natt!

1 kommentar:

Sofia sa...

du har verkligen saknat kameran...fina bilder