lördag, juli 25, 2009

Folk-rally

Några mobilbilder från dagen


Idag har jag, Mattias och Goliat ägnat dagen till att åka runt på olika ställen i kommunen och titta på bilar som kör fort. Tydligen finns det något slags nöje i sådana aktiviteter. Att bilarna kör så fort att det dammar från vägen så man inte ser dem och att de dessutom kör med tidsintervall mellan varje bil så att det enda man egentligen gör är att stå i en skogsdunge och glor är ju en helt annan historia. Det är ännu en såndär Herrljunga-aktivitet som man kommer att lära sig att uppskatta med tiden.
Jag följde dock med för att få umgås lite med Mattias, och som aktivitetet för Goliat. När bensin kommer in i bilarnas avgasrör smäller det som att de skjuter, men Goliat som är totalt oberörd av skott rörde inte en min. Även de gångerna när jag själv flög en halv dm upp från min lilla sittplats av det höga ljudet.
Jag fick några trevliga kommentarer om Goliat av människor runtomkring. "Han ser så följsam ut" var en av mina favoriter för dagen.
Jag kunde ju inte annat än hålla med!


Jällby kyrka, jättefin liten fornlämning som är skev och jättecharmig.
Väl värd ett besök!

Inga kommentarer: