fredag, juli 10, 2009

Normalt beteende?

... har länge planerat att visa er en film när jag klipper Goliats klor.
Han är ju för rolig.
Jag har, efter två års bekantskap med denna hund och oräkneliga kloklippningar, råkat klippa honom i pulpan EN GÅNG. Betänk detta ett ögonblick.
Och titta sedan på den här filmen.



En del av mig tycker att han är charmig, en annan del av mig funderar på om det fattas två eller tre komponenter i den här lilla jyckens hjärna. Är det kvarstående rädslor? Är det osäkerhet? Är det fjanterier? Är han sinnessjuk? Har jag gjort något fel? Många frågor blir det när man plockar fram klotången, regntäcket eller torkhandduken och han uppvisar detta lilla krypa-fram-på-frambenen-beteende.

Ett litet tillägg: Idag "fyller" Goliat 2,5 år :) Detta ska firas med en långpromenad i ösregn! Hurra!

2 kommentarer:

mirja sa...

var är filmen på stackars lille smuffi? :)

ijustwanttobeloved sa...

hahaha, snacka om att ser hel knepig ut, men toksöt!! :P