onsdag, juli 22, 2009

Träning med Ann-Sofie och Hanna!

Efter min dagliga skönhetssömn vaknade jag vid fyra-snåret och traskade iväg till Orraholmen för lite gemytlig träning med mina kära Herrljunga-vänner. Idag låg nog fokus mer på att sitta på gräsmattan och passivitetsträna, men jag tror ändå att hundarna blev nöjda med det.
Vi körde lite budföring, rutan-träning, linförighet och avslutade med lite apportering. Goliat har blivit så duktig med apporten, han håller den fint så jag hinner räta på mig när vi tränar inför 1:ans apportering. 2:ans har vi kommit så långt att jag kan lägga apporten framför honom och han plockar upp den och så får jag ta den innan han hinner släppa. Men jag är ändå nöjd med att han blir så himla glad när jag plockar fram apportbocken. Jag ska filma lite imorrn och lägga upp några filmer så ni får se.
Inatt jobbar jag min tredje natt på raken. Skapligt seg man känner sig, men jag tror nog det kommer att gå bra ändå. Imorrn är jag ledig och ska njuta av kvällen framför teven. Mattias har nämligen fått hem en teve igen, så nu äntligen kan vi se på film! Hurra !

Inga kommentarer: