tisdag, juli 21, 2009

Kalas-hunden Goliat!

Den här veckan jobbar jag fem nätter och det blir mycket sovande för min stackars lilla hund.
Han är så duktig och jag blir så stolt över honom.
Idag gick vi en 45 minuters promenad på morgonen och sen sov vi tills Mattias kom hem från jobbet vid halv fem. Goliat sa inte ett knyst på hela tiden utan låg snällt i sin fåtölj och vilade tills matte vaknade till liv. (Detta är ju egentligen en förutsättning för att ens klara av att jobba natt, nu när jag går tre nätter i rad hade jag blivit en zombie utan att få sova såpass länge.)

På kvällskvisten åkte jag och Mattias till Hjortgatan för att fira Hannas artonårsdag.
Goliat fick följa med och skötte sig alldeles strålande bland alla folk och kalashundar! Vi möttes av en flock bestående av en dvärgschnauzer, en cockerspaniel, en pointer/flat och en tysk jaktterrier när vi klev in i kalashuset. Tyvärr tyckte väl Goliat att terriern var lite katig så dom gick inte att ha ihop, men övriga hundar i sällskapet hälsades med glädje och Goliat var trött och nöjd efter alla dofter och ljud denna afton. Kalasbra!

Inga kommentarer: