fredag, februari 27, 2009

Skare


Jag blev ganska snopen när jag anlände till min kära hemby och möttes av en halvmeter snö och isgator varän ögat såg. Jag som hade tänkt lägga viltspår!! Men den tanken fick jag överge ganska hastigt.
Istället blev det en långpromenad helt olik vanliga promenader.
Jag tror att jag bland annat lyckades förstöra större delar av idrottsföreningens omsorgsfullt skötta skidspår.. (Det var ju lite lättare att gå där än att gå på kanten bredvid)
Att vandra omkring i djup snö med hård skare på är inte speciellt lätt ska jag tala om, det hade varit lättare om jag hade haft längdskidor på mig. Jag lyckades i alla fall knäppa en del fina bilder, lägger upp dem så fort jag kommer tillbaka till Skövde. (Goliat såg för lustig ut när han skuttade runt! Framdelen blev så tung så dom tassarna åkte igenom skaren medan baktassarna inte gjorde det, hans stil var minst sagt.... osmickrande.)

Inatt ska jag jobba på ett äldreboende. Jag är redan trött så jag vet inte hur jag ska kunna hålla mig vaken tills sju imorrn bitti.. Funderar på att tejpa upp ögonlocken. Mycket kaffe lär det ju bli i alla fall. Håll tummarna för att jag inte blir smittad av vinterkräksjukan som det ryktas finns inne på boendet...

Inga kommentarer: