lördag, februari 14, 2009

Underbart väder!

Jag älskar vintern när den får vara så här underbar!
Idag tog jag och Goliat en rejäl promenad i skogen, solen sken och snön var sådär lätt att gå i. Goliat var sjövild och överlycklig att få springa lös.
(Jag tog bilder, men jag är hemma hos Mattias så jag får vänta med att lägga in dem tills jag kommit hem till Skövde igen.)

Ett mystiskt fenomen med fint väder på helgerna är att det verkar som att staden kryllar av hundar. På morgonpromenaden mötte vi 7 ekipage och nu på lunchen mötte jag 4.
I vanliga fall brukar det kanske vara 2, högst 3.
Vad gör hundarna övriga dagar, när matte och husse tycker att det regnar för mycket eller är lite för kallt?

Hundar är inte som skridskor! Man plockar inte fram hunden och dammar av den när det passar, man motionerar sina hundar VARJE DAG. Förlåt för min moralpredikan, men jag tycker så synd om de stackarna som får ligga inne och glo hela veckorna och som kanske eventuellt får en ordentlig promenad på söndagarna- om det är sol.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Ja visst är det konstigt vart alla hundar tar vägen på veckorna?! Kolla bara mellan årstiderna sommar/vinter. På sommaren har varenda en som är ute en hund med sig känns det som, men på vinterna är de inte alls lika vanliga... Hm, stackars djur. Folk tror att de har köpt en golfbag som de kan ta ut efter säsong! ;-) Imorgon börjar jag jobba igen...Ahhh panik!

Anonym sa...

Ha! jag var med om samma förra helgen då det kom snö hit! massa folk har ju hundar tydligen men det är bara jag & fronken som är ute och går... que!?