söndag, februari 08, 2009

Helgen som var.

Nu sitter jag i Herrljunga och har en del tid att slå ihjäl, så jag tänkte jag skulle sammanfatta helgens träning i lite text, för den som orkar läsa.





Lördag- miniagility del 3
I lördags hämtade Mona och Leif mig och Goliat och vi åkte ut till Brona för lite agilityträning. Jag vet inte om det räknas som tillfälle 3? Vi repeterade det vi tidigare har gått igenom och pratade lite kring det som har hänt hittills.
Problemen jag har med Goliat är att jag hamnade för nära hindren när jag ska göra bakombytena, samt att jag är för fixerad vid att han ska vara i någon slags position innan vi börjar. Istället ska jag fånga upp honom i rörelsen och hjälpa honom vidare, på det viset behåller jag farten (och förmodligen glädjen?).
Vi tränade inte så länge, Goliat var rätt seg och jag hade väl inte världens bästa tålamod heller är jag rädd. Däremot hade vi en himla trevlig dag med fika och trevligt sällskap. Mona och Leif är mina nya bästisar.

Söndag
Söndagen spenderades på klubben tillsammans med min vän Mirja. Ulla-Britt gav mig några tips hur jag ska fortsätta min träning på ingångarna i lydnaden så nu känner jag mig lite peppad igen att fortsätta med den. Det har stått still ett bra tag nu, men om det ska bli något första pris i klass 1 nångång så måste jag nog sätta fart där.
Jag tränade på bakombytena, men har verkligen problem med hur nära jag hamnar hindrena. Jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare, men det löser sig nog efterhand. Åt vänster går det lysande, höger är svårare men det kommer nog tids nog. Det är jobbigt när man har bylsiga kläder och klampar runt i snö.

Idag har jag tänkt att jag ska träna lydnad och gå en långpromenad i Herrljungaskogen.
Vi får la se när jag orkar bege mig ut i kylan.

Inga kommentarer: