söndag, februari 22, 2009

Söndagsmorgon

Började dagen med en 1,5 timmes promenad i snöslask.
Tur att man hade kvar en halv ostbågspåse så man slipper riskera att bli för vältränad och smal.
Goliats dille på småfåglar har satt igång nu. Det är oerhört frustrerande när man ser hur lycklig han blir när han har jagat upp dom i träden. Självbelöningen är ett faktum.
Jag vet inte hur jag ska lösa problemet.....













Ett elchockshalsband hade ju inte varit fel.


På eftermiddagen fick vi besök!

Eftermiddagen spenderades tillsammans med två kära vänner till mig och Goliat. Vi gick och tränade på en väldigt isig parkering utanför garnisonen. Hanna och Zipper, som är redo för tävling, briljerade! Jag och Goliat gjorde tappra försök att hålla jämna steg. Fick till några hyggliga ställanden, ingångarna är fortfarande på hej-och-håstadiet där varannan blir sne, varannan blir för långt fram och ibland sätter han sig rakt mina fötter. Men det lossnar nog, nu har jag ju en strategi och en tydlig bild av vad jag vill med träningen.
I sommar ska vi tävla, baske mig!

Inga kommentarer: