onsdag, februari 18, 2009

Idag hade vi lite lydnadsträning på morgonpromenaden.
Mirja var med och filmade några snuttar.
Det är otroligt nyttigt att se sig själv på film, för man vet ju egentligen hur man gör men man gör ju inte som man borde. (Om ni förstår vad jag menar)
Jag går ju alldeles för långsamt, och helt framåtböjd och Goliat går helt snett och jag belönar för sent och jag har egentligen ingen koll på nånting och ja, det mesta är väl egentligen helt fel.
Jag försöker mig på att lägga upp en liten film när vi tränar ställande.
Kommenta gärna spektaklet ;)
Meningen är väl egentligen att jag ska gå tillbaka och belöna lugnt.. Men vilken strategi är bäst i det här läget tro? Belöna bakåt är väl att rekommendera i alla fall. Ja, råd mottages som sagt gärna.



Det blev väldigt dålig kvalitet på filmen, skumt!

Sen gick vi in och övade lite ingångar separat. Hör ni hur han grisar? Det är Goliat i ett nötskal. Så låter han jämt när han tycker något är skojigt. Tips mottages i alla fall tacksamt.


3 kommentarer:

Åsa sa...

Vad GÖR du med din hand när G ska gå in vid sidan??? SLUTA med det direkt! ;-) Du säger fot, men visar honom samtidigt med handen vart han skall gå. Han följer bara din hand och tänker inte på vad han borde göra! Prova med att bara säg dit kommando, tex fot eller Goliat hit och se vad han gör. Ställ dig närmare honom oxå så att han bara behöver flytta på rumpan. Äsch, det här blev svårt att förklara! Det är lättare om vi träffas! :-) (Förlåt om jag låter hård mot dig, inte meningen!) Ni ser ut att ha jättefin kontakt för övrigt!!

Cecilia sa...

haha, men du har ju rätt ;) Men det är min tränare som har talat om för mej att man ska göra så. Så jag har ju nån att skylla på , hehe.
Jag kanske skulle börja träna för dej istället?
Vilket datum har vi vår första lektion? ;)

Anonym sa...

Hello Cecilia,

I have you blog also found, nicely. I can read or none Swedish, but pictures and small films look at, I come rapidly look at:). Greetings of Margo