tisdag, februari 10, 2009

Utmaning!

Jag blev precis utmanad av Nemos matte Åsa!

Utmaningen går till så att man skall gå in i mappen "bilder" i sin dator och välja sjätte mappen och sjätte bilden i den mappen. Sedan skall man lägga upp den i sin blogg och skriva något om bilden. Här kommer min bild:



Denna bild är från Boråsutställningen i somras, när Goliat knep sitt andra certifikat!
I bakgrunden skymtar man min hejarklack och Rocky, också en Moonhaven-hund.

Härligt att jag har världens sämsta hållning och Goliat står och slickar piss eller gör något annat otrevligt. Det är i såna här stunder som man känner för att rensa i fotoalbumen....

För er som inte vet så är Nemo förresten valpen som jag fick äran att flyga hem från Holland för några månader sedan. Spana in hans blogg på
www.purexsa.blogspot.com

Här är lilla Nemo när han sover i min famn på flygplatsen i Amsterdam!

Nemo roade sig med att riva papper. Det måste vara ett rasbundet beteende,
Goliat heter nämligen papperskvarn i andranamn...

Jag utmanar:
Hanna med Zipper
Victoria med papilutter och gatukorsningar

2 kommentarer:

Åsa sa...

Jag håller med du om att man verkligen borde rensa i fotoalbumen lite oftare. Framförallt BORDE jag spara alla mina kort på något annat ställe än i enbart datorn, typ i en extern hårddisk...(önskar att jag hade en sådan!) Vilken liten plutt Nemo var när du satt på flygplatsen...Jag kan inte säga hur tacksam jag är för att ställde upp och flög med honom hem! Jag har fått världens bästa lilla hund! :-)) Jag lånar din text om hundnördar till min blogg, hoppas det är ok? Kram

Cecilia sa...

Självklart är det okej! Jag tycker det är jättekul att nån tyckte den var så skoj att den var värd att kopieras ;) Jag satt mest och filosoferade över hur annorlunda mitt liv ser ut nu när jag har hund, hehe.
Jag såg flygturen som ett äventyr, och att få ha hand om Nemo några timmar var ju inte fy skam det heller- vad SÖT han är!