fredag, februari 13, 2009

Borsta tänderna!

Goliat stinker kadaver i käften. Han gillar inte att tugga ben längre och tandstenen frodas därinne, så idag tog jag saken i egna händer och körde en liten borstning. Nu är dom gnistrande vita igen och jag funderar på om jag skulle ta en promenad ut till Ica Maxi och inhandla några märgben inför helgen. Det är det enda han gillar att tugga på, så vad gör man inte.
Jag brukar ge honom råa märgben, han har en mage av betong som klarar vad som helst. Rätt smidigt att bara plocka ut ett ben ur frysen när han ser lite lagom understimulerad ut ;)

Annars tror jag helgen kommer bli rätt lugn på hundfronten.
Jag är mitt uppe i en storstädning och Goliat, som inte är överförälskad i dammsugaren, har tagit sin tillflykt längst in i sovalkovens trygga hörn.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Visst är det skönt när hundarna kan äta nästan vad som helst! Xsa o Nemo älskar märgben oxå! Jag har en hel del kontakt med Nemos uppfödare, hon är väldigt dålig på engelska men använder sig nog av ett stavningsprogram när hon mailar. För en gångs skull känner jag mig riktigt duktig på engelska! *ler* Hon är väldigt mån om att fortsätta att ha kontakt, vilket är roligt! Blir ju extra kul att träffa henne i Holland framöver. Jag läste någonstans att du hade lovat dig själv att aldrig mer åka bil t Holland, men jag hoppas du hänger på i höst om Nemo o jag ska dit! ;-) Å

Anonym sa...

du får testa torkade oxsnoppar till honom^^ en hund-delikatess som man kan köpa på marknaderna i kialmah :p de är såå långa så jag måste titta varje gång :)